December 15, 2012

kehadapan : satu permulaan

Sebelum aku berbahasa melebur kata dengan lebih jauh molek aku ucapkan lafaz basmalah dan kata salam sejahtera . Aku siapa? Entah, sama seperti kalian penghuni alam dan bakal bergelar penghuni kubur kemudian. Panggil aku LITTLEQALBU



Kita terus


Blog ini masih baru . putihnya bersih. Aku menulis bukan untuk perhatian pujian berbagai. Hanya perkongsian untuk kita capai dan situ aku mula menekan papan kekunci tanpa henti tatkala aku sedar betapa terlalu ramai sahabat terus gasak menempuh pancaroba dunia tidak beralas . Ini aku fikir bisa jadi jalan dakwah terbaik. 

Jika ingin berdakwah mengapa tidak pergi usrah? ..Di sana ada bulatan gumbira, di sana ada bicara tazkirah, di sana ada ucapan ilmiah.. Naaa kalau hanya nak harapkan usrah mahukah kamu yang berseluar rabak, berkaler rambut, berjerut tali di leher, berskirt pendek, berlapang dada hadir ke usrah yang kamu kata banyak dakwah itu? tapi kalau aku sampaikan sahaja dakwah atas maya ini mungkin yang berseluar rabak sedang membaca, yang berkaler rambut sedang teruja, yang berskirt pendek paling tidak mungkin sedang menundukkan muka.



Sampaikanlah walau sepotong ayat. 



Itu yang cuba hendak aku lakukan. Cuma itu. Sahaja. Cukup. Ahh ini memang bicara tidak berpena bicara ini maya kadang payah tapi aku nak gagah sebab ini jalan dakwah .

littleqalbu

No comments:

Post a Comment